Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på

More
3 months 2 weeks ago #47 by JudgeFredd
Fejl opstår ofte, på PC der benytter AVG antivirus..

Link til løsning fra MS:
support.microsoft.com/kb/947215/da

Den egentlige løsning (virkede for mig), kræver dog at der kun er en bruger på maskinen:
Start PC til fejlsikret tilstand, åben registrerings editor (regedit), og gå til mappen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
I venstre rude skal du kigge efter mappenavnet, der starter medS-1-5 (SID-nøgle) efterfulgt af et langt nummer.
Hvis der findes to mapper, der starter medS-1-5 efterfulgt af samme lange nummer, og én af dem slutter med.bak, skal du ændre mappen, der ender på.bak til en normal mappe.
dvs. omdøb mappen of fjern .bak fra navnet, hvis der er andre der hedder det samme men uden . bak kan du omdøbe disse
og f.eks. tilføje .fejl
Luk herefter registreringseditoren og genstart PC'en normalt.

Indhold fra siden, hvor ovenstående løsning er kommet fra:

Fejlmeddelelse: "Brugerprofiltjenesten blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses", når du logger på Windows 7 eller Windows Vista
Artikel-id: 947215 -Få vist de produkter, som denne artikel refererer til.

Udvid alle |Skjul alle På denne side
SymptomerÅrsagLøsningVigtigt!Metode 1: Rette brugerkontoprofilenMetode 2: Logge på Windows og kopiere dine data til en ny kontoMetode 3: Slette den fejlbehæftede SID og oprette en ny profilLøs det for migJeg vil selv løse problemetYderligere InformationEgenskaberSend feedbackSymptomer
Når du logger på en Windows Vista-baseret eller Windows 7-baseret computer med en midlertidig profil, får du vist følgende fejlmeddelelse:


Brugerprofiltjenesten blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses. Fejlen kan opstå, hvis gruppepolitikindstillingen "Log ikke brugere på med midlertidige profiler" er konfigureret.
Tilbage til toppen | Send feedbackÅrsag
Dette problem kan opstå, hvis brugerprofilmappen blev slettet manuelt. Hvis en profilmappe slettes manuelt, fjernes sikkerheds-id'et (SID) ikke fra listen over profiler i registreringsdatabasen.

ADVARSEL! Microsoft FRARÅDER at fjerne brugerprofiler på denne måde. Den dokumenterede og supporterede fremgangsmåde er at bruge de avancerede systemindstillinger under systemegenskaber, "Brugerprofiler". I programmer findes denne funktionalitet i "DeleteProfile" API.

Hvis SID findes forsøger Windows at indlæse profilen vha. den ProfileImagePath, der peger på en ikke-eksisterende sti. Derfor kan brugerprofilen ikke indlæses.
Tilbage til toppen | Send feedbackLøsning

Vigtigt!Det kan ske, at Windows ikke læser din brugerprofil korrekt, f.eks. hvis dit antivirusprogram scanner computeren, mens du forsøger at logge på. Før du forsøger nedenstående metoder, kan du prøve at løse problemet ved at genstarte computeren og logge på med din brugerkonto igen.


Hvis en genstart af computeren ikke løser problemet, skal du følge fremgangsmåderne i de følgende metoder.

Bemærk! Du skal logge på med en administratorkonto for at rette din brugerprofil eller kopiere dine data til en ny konto. Før du begynder at rette problemet, skal du logge på Windows med en anden konto med administrationsrettigheder eller starte i Fejlsikret tilstand for at logge på med den integrerede administratorkonto. Du kan få flere oplysninger om, hvordan du starter i Fejlsikret tilstand, på følgende Microsoft-websted:
Start computeren i fejlsikret tilstand
Metode 1: Rette brugerkontoprofilen
Benyt følgende fremgangsmåde for at gøre det:

Vigtigt! I det følgende finder du en fremgangsmåde til redigering af registreringsdatabasen. Der kan dog opstå alvorlige problemer, hvis registreringsdatabasen ikke redigeres korrekt. Du skal derfor være meget omhyggelig med at følge den angivne fremgangsmåde. Som en ekstra sikkerhed bør du oprette en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, før du redigerer den. Det giver dig mulighed for at gendanne registreringsdatabasen, hvis der opstår problemer. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du sikkerhedskopierer og gendanner registreringsdatabasen, ved at klikke på følgende artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
322756Sådan sikkerhedskopieres og gendannes registreringsdatabasen i WindowsKlik på Start

Skjul billedetUdvid billedet
.I området Start søgning (Windows Vista) eller Søg i alle programmer og filer (Windows 7) skal du skrive regedit og trykke påEnter.Hvis der udføres brugerkontokontrol (UAC), skal du klikke på Fortsæt (Windows Vista) eller Ja (Windows 7).I Registreringseditor skal du gå til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileListI venstre rude skal du kigge efter mappenavnet, der starter med S-1-5 (SID-nøgle) efterfulgt af et langt nummer. Klik derefter på hver mappe, og find ProfileImagePath i højre rude. Dobbeltklik på den for at kontrollere, at det er denne brugerkontoprofil, der har en fejl.

Skjul billedetUdvid billedet

Klik for at udvide billedet
Hvis der findes to mapper, der starter med S-1-5 efterfulgt af samme lange nummer, og én af dem slutter med .bak, skal du ændre mappen, der ender på .bak til en normal mappe. Benyt følgende fremgangsmåde for at gøre det:Højreklik på mappen, der ikke ender på .bak, og vælg Omdøb. Tilføj derefter .baefter mappenavnet.


Skjul billedetUdvid billedet
Højreklik på mappen, der ender på .bak, og vælg Omdøb. Slet derefter .bak i enden af mappenavnet.


Skjul billedetUdvid billedet
Højreklik på mappen med .ba, og vælg Omdøb. Rediger derefter .ba til .bak i enden af mappenavnet.


Skjul billedetUdvid billedet
Hvis der kun er én mappe, der starter med S-1-5 efterfulgt af et langt nummer, og den slutter med .bak, skal du højreklikke på mappen og vælge Omdøb. Slet derefter .bak i enden af mappenavnet.Vælg mappen uden .bak i højre rude, dobbeltklik på RefCount, skriv 0, og klik derefter på OK.


Skjul billedetUdvid billedet
Vælg mappen, der ikke ender på .bak, i højre rude, dobbeltklik på Tilstand, skriv 0, og klik derefter på OK.


Skjul billedetUdvid billedet
Luk Registreringseditor.Genstart computeren.Log på igen med din konto.
Var disse oplysninger nyttige? Send os din feedbackMetode 2: Logge på Windows og kopiere dine data til en ny konto Opret en ny konto, og kopiér dataene fra den gamle konto til den nye konto. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du gør dette, på følgende Microsoft-websteder:

Windows 7
Ret en beskadiget brugerprofil (Windows 7) Windows Vista
Ret en beskadiget brugerprofil (Windows Vista)Metode 3: Slette den fejlbehæftede SID og oprette en ny profil

Benyt følgende fremgangsmåde til at slette den fejlbehæftede SID og oprette en ny profil:Slet den fejlbehæftede SID.
Hvis du vil have os til at løse problemet for dig, skal du gå til afsnittetLøs det for mig. Hvis du foretrækker at løse problemet selv, skal du gå til afsnittetJeg vil selv løse problemet.

Løs det for mig Du kan løse problemet automatisk ved at klikke på linket Løs dette problem. Klik derefter på Kør i dialogboksen Filoverførsel, og følg trinnene i denne guide.

Løs dette problem
Microsoft Fix it 50446
Bemærk Denne guide er muligvis kun på engelsk. De automatiske rettelser fungerer dog også for andre sprogversioner af Windows.

Bemærk Hvis du ikke sidder ved computeren med problemet, kan du gemme den automatiske løsning på et flashdrev eller en cd, hvorefter du kan køre den på den computer, der har problemet.
Jeg vil selv løse problemet

Vigtigt! I det følgende finder du en fremgangsmåde til redigering af registreringsdatabasen. Der kan dog opstå alvorlige problemer, hvis registreringsdatabasen ikke redigeres korrekt. Du skal derfor være meget omhyggelig med at følge den angivne fremgangsmåde. Som en ekstra sikkerhed bør du oprette en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, før du redigerer den. Det giver dig mulighed for at gendanne registreringsdatabasen, hvis der opstår problemer. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du sikkerhedskopierer og gendanner registreringsdatabasen, ved at klikke på følgende artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
322756Sådan sikkerhedskopieres og gendannes registreringsdatabasen i in Windows
Benyt følgende fremgangsmåde for selv at løse problemet:Slet profilen vha. dialogboksen Computeregenskaber. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:Klik på Start, højreklik på Denne computer, og klik derefter på Egenskaber.Klik på Skift indstillinger.Klik på fanen Avanceret i dialogboksen Systemegenskaber.Klik på Indstillinger under Brugerprofiler.Vælg den profil, der skal slettes, i dialogboksen Brugerprofiler, klik på Slet, og klik derefter på OK.Klik på Start

Skjul billedetUdvid billedet
, skriv regedit i feltet Start søgning, og tryk derefter på Enter. Find og udvid følgende undernøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileListHøjreklik på det SID, du vil slette, og klik derefter på Slet.Log på computeren, og opret en ny profil.
Var disse oplysninger nyttige? Send os din feedback
Tilbage til toppen |Send feedbackYderligere Information
Følgende hændelser logføres i programlogfilen:

Klik her for at vise eller skjule detaljerede oplysninger


Lognavn: Program
Kilde: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dato: Dato
Hændelses-id: 1515
Opgavekategori: Ingen
Niveau: Advarsel
Nøgleord: Klassisk
Bruger: Bruger
Computer: Computer
Beskrivelse: Windows har sikkerhedskopieret brugerprofilen. Windows forsøger nu automatisk at bruge den sikkerhedskopierede profil, næste gang en bruger logger på.
Lognavn: Program
Kilde: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dato: Dato
Hændelses-id: 1511
Opgavekategori: Ingen
Niveau: Advarsel
Nøgleord: Klassisk
Bruger: Bruger
Computer: Computer
Beskrivelse: Windows kan ikke finde den lokale profil og logger på med en midlertidig profil. Hvis du fortager ændringer i denne profil, går det tabt, når du logger af.
Lognavn: Program
Kilde: Microsoft-Windows-User Profiles Service
Dato: Dato
Hændelses-id: 1500
Opgavekategori: Ingen
Niveau: Fejl
Nøgleord: Klassisk
Bruger: Bruger
Computer: Computer
Beskrivelse: Windows kan ikke logge på, fordi din profil ikke kan indlæses. Kontrollér, at der er forbindelse til netværket, og at netværket fungerer som det skal.
DETALJE - ukendt
Lognavn: Program
Kilde: Microsoft-Windows-Winlogon
Dato: Dato
Hændelses-id: 6004
Opgavekategori: Ingen
Niveau: Advarsel
Nøgleord: Klassisk
Bruger: I/T
Computer: Computer
Beskrivelse: Winlogon-beskedabonnementet Profiler kunne ikke gennemføre en vigtig hændelse.
Tilbage til toppen | Send feedbackEgenskaber

Artikel-id: 947215 - Seneste redigering: 29. juli 2011 - Redigering: 4.0
Oplysningerne i denne artikel gælder:Windows Vista Enterprise 64-bit editionWindows Vista Home Basic 64-bit editionWindows Vista Home Premium 64-bit editionWindows Vista Ultimate 64-bit editionWindows Vista BusinessWindows Vista Business 64-bit editionWindows Vista EnterpriseWindows Vista Home BasicWindows Vista Home PremiumWindows Vista StarterWindows Vista UltimateWindows 7 EnterpriseWindows 7 Home BasicWindows 7 Home PremiumWindows 7 ProfessionalWindows 7 StarterWindows 7 Ultimate
Nøgleord: kbtshoot kberrmsg kbexpertisebeginner kbprb kbfixme kbmsifixme kbcip KB947215
Tilbage til toppen | Send feedback

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.411 seconds