Opret rulleliste i excel

More
3 months 3 weeks ago #87 by JudgeFredd
Opret en rulleliste i Excel
Excel 2007-2013
Du kan gøre et regneark mere effektivt ved at bruge rullelister. Den, der bruger dit regneark, klikker på en pil og klikker igen for at vælge et element på listen. Du kan oprette en liste ved hjælp af funktionen til datavalidering.

Markér de celler, hvor listen skal vises.

Klik på Data på båndet, og klik derefter på Datavalidering.

Klik på Liste under Tillad under fanen Indstillinger.

Klik i Kilde, og skriv den tekst eller de tal (adskilt med semikolon), der skal vises på listen, ELLER vælg felter hvor fra data kan vælges.
Eksempel, opret ekstra ark (ark2), indtast diverse data i felterne A1 - A20, når du opretter data validering som ovenfor, kan du under kilde vælge felterne med eksisterende data, disse vil herefter blive vist felt for felt på en rulleliste.

Klik på OK for at lukke dialogboksen.

Please Log in to join the conversation.

Time to create page: 0.427 seconds